פונקציות genially למתקדמים

בפוסט זה מרוכזות מגוון הדרכות על פונקציות מתקדמות שתוכלו לשלב ב-genially, פשוט על ידי שכפול תבנית קיימת של genially והתאמתה לצרככם.

יש שקוראים לתבניות אלו הרחבות או תוספים, במילים פשוטות – מדובר למעשה בתבניות שנוצרו תוך שימוש בקוד ופתוחות לשימוש של כולם.


לחצו כאן לכניסה למצגת genially מציגה את כל ההרחבות, כולל תרגום והסברים בעברית (נכון לעכשיו על חלק מהפריטים, המצגת מתעדכנת כל הזמן).


בתיה מירסקי יצרה סדרה מעולה של הדרכות (מצורפת מטה) – בהזדמנות זו אני ממליצה לעקוב אחריה ביוטיוב לקבלת עדכונים על פרסומים נוספים.


  1. תשובה פתוחה מדויקת – התלמיד מקליד את תשובתו ומקבל משוב מידי
    קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי

2. גרירה Drag 'N Drop – גרירה של אלמנטים (טקסט/תמונה) למקום מסוים וקבלת משוב. ההדרכה הראשונה מציגה קבלת משוב בסיום הפעילות. ההדרכה השנייה מציגה קבלת משוב לאחר כל פעולה נכונה.
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


3. יצירת פעילות בה התלמיד לוחץ על התשובות הנכונות.
אם צדק יזכה בנקודה, אם טעה יפסיד נקודה.
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


4. יצירת פעילות בה התלמיד עונה על שאלה מסוג תיבת סימון, בה יש יותר מתשובה אחת נכונה ועל התלמיד לסמן את כולן. בסיום יקבל משוב.
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


5. הוספת שמע בהקלקה על אובייקט
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


6. יצירת שאלה מסוג רשימה נפתחת
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


7. יצירת פעילות מסוג התאמה / מציאת צמדים.
התלמיד מקליק על שני אלמנטים קשורים (תמונה+תמונה, תמונה+טקסט + טקסט+טקסט) והם ייעלמו.
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


8. יצירת פעילות בה על התלמיד להקליק על אובייקטים (מסוג תמונה!) בסדר הנכון.
טיפ: במידה ומעוניינים ליצור את הפעילות הזו עם טקסטים, הכינו מראש תמונות עם הטקסטים הרלוונטיים.
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


9. כיצד לקבל קישור לשקופית ספציפית במצגת, כך ניתן לשלוח לתלמידים קישור לעמוד מסוים מבלי שייאלצו לעבור על המצגת כולה
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


10. כרטיס גירוד – מעבר עם העכבר יחשוף את התוכן המסתתר
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


11. טיימר לשקופית
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


12. פונקציה האפשרות לתלמידים לכתוב לעצמם הערות במהלך צפייה במצגת, גם כאלו שילוו אותם לאורך כל המצגת וגם כזו שהיא ספציפית לשקף מסויים.
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


13. יצירת פעילות מציאת קבוצות בה התלמיד צריך לבחור בכל פעם את כל הפריטים השייכים לקבוצה מסוימת, למשל כל הפעלים – כאשר התלמיד יבחר את כל הפעלים ברצף כולם ייעלמו. אך אם יבחר פריטים שאינם שייכים לקבוצה (יבחר למשל גם פעלים וגם תארים) – זה יחשב לשגיאה. אפשר לקבוע שטעות תגרום להתחלת הפעילות מחדש, או לקבוע שהתלמיד יתחיל שוב רק מהקבוצה בה הייתה השגיאה.
קישור למצגת לשכפול


14. פעילות בה התלמיד נדרש להקליק על מקומות בשקף (למשל על גבי תמונת מפה) – ובסיום הוא מקבל משוב חיובי או שלילי
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


15. ספוטלייט – חשיפת אלמנטים באמצעות גרירת זכוכית מגדלת על גבי המסך.
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


16. מתיחת קו, כולל קבלת משוב בסיום.
קישור למצגת לשכפול, המתאימה להדרכה מספר 1 + קישור למצגת לשכפול, המתאימה להדרכה מספר 2 – הדרכה מאת בתיה מירסקי


17. התלמיד מקליד את שמו ובהתאם לכך כשיקבל משוב אז הפנייה תהיה אישית יותר עם ציון שמו.
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי

מצורף גם קישור של דפנה רוט באותו הנושא


18. הקלדת תשובה מדויקת, בסיום יקבל התלמיד משוב לאחר כל תשובה וגם משוב בסיום כל הפעילויות בשקף. בנוסף המורה יכול לקבוע יותר מתשובה אחת נכונה (למשל גם ten וגם 10 יתקבלו כתשובה נכונה). כולל אף אפשרות לסוג של תשבץ שלד.
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


19. מצאו את הסדר הנכון של האובייקטים (למשל סדר אותיות הא-ב). משוב יתקבל בסיום הפעילות.
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


20. מצא את הפריט – על התלמיד להקליק על כל המקומות הרלוונטיים בשקף בהתאם להנחיות המורה. כל הקלקה תציג משוב חיובי/שלילי. בסיום מתקבל משוב על סיום כל הפעילות בהצלחה. ניתן לקבוע שלחיצה על פריט נכון תגרום לסימון קו על שם הפריט. ניתן להגביל את מספר הטעויות – לאחר שתי טעויות יצטרך התלמיד להתחיל מחדש. ניתן לקבוע שבכל פעם תוצג רק מילת הנחייה אחת אותה צריך לאתר. ניתן גם לקבוע שיוצג חיווי של מספר הטעויות.
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


21. משחק דאבל
קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


22. הפיכת אובייקטים (מראה) ושינוי כיוון

קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


23. מנעול ספרות או אותיות אנגליות

קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


24. הגרלה – הקלקה ולופ רנדומלי של תמונות או אלמנטים, עד לעצירה

קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


25. מתן רמזים בצורת תפריט מדורג

קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


26. משחק זכרון, כולל משוב שלילי על פעולה מסויימת ומשוב חיובי על כלל הפעילות

קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


27. אפשרות הקלקה על תמונה לקבלת רצף נכון של תמונות

קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


28. הוספת קוד או הקלקה על רצף מסויים

קישור למצגת לשכפול – הדרכה מאת בתיה מירסקי


מידע על אפשרויות נוספות באתר sand box educacion
גם באתר זה תמצאו לכל פונקציה מצגת רלוונטית לשכפול הדרכה.